Wednesday 1 August 2012

Peringatan buat semua...

Assalamualaikum...

Tengah duk belek2 FB..syok2 tgk status rakan2 tibe aku ternampak kata2 dari Ustaz Azhar Idrus nie....


*Facepalm*

Sape x pernah buat aksi pujuk-memujuk nie..ahah..tipu la kalo xde kan..w/pun kate2 nie diTUJUkan khas buat kaum Adam tp kite kaum Hawa pun sure pernah buatkan..

Aish..malu rasenye bile ingat2 balik..ye la..pernah kot mak aku sound baik punye kat aku sbb asyik main msg je..(nie..dulu2 la..skang nie kurg da..hahaha..)..

Begini kata2 halus mak aku yg bole buat jiwa aku bergetar..eceh..

Mak: Amboi..msg je manjang..ngan mak xpernah pun nak msg tanye khabar ke ape..asyik mak je yg call n tanye khabar..duit tue mak bg suh ang gune tuk belajar bukan suh wat topup..

Hamek ko...begitulah serba sedikit ayat beliau yg membuat'n aku mcm terpana & termalu sekejap..tp time nie aku xpk ape pun sbb ye la..mude remaja tgh hangat bercinta..segala nasihat..keperlian..keteguran semuanya di tolak tepi..gitewwwww..segala duit PTPTN or duit belanja habis digunakan utk topup..

Tapi skarang nie..(ehem..da besarkan or kate saintifiknye dah tua)..bile pk2 balik perangai dulu mcm bodo je rase..ye la..da sah2 la yg si Dia tue belum tentu jd soulmate dunia akhirat ko tapi ko da take care die macam die la segala2nya buat ko kan..

Bila parents ko merajuk or terasa hati ko wat bodo je kan..pdhal dorg la yg jage ko dri kecik smpi besar kan..bersengkang mate siang malam cari rezeki..jge ko mase ko sakit semua..si Dia just take care through msg je kan dgn harapan kate2 semangat or sembuhan dari beliau akn dpt buat anda sihat terus dan segala bil2 ubat terbayar..


Oh...noob-nye rase mase tue...aish..

T___________T






No comments:

Post a Comment